„Kas norėtų tapti didžiausias iš jūsų, tebus jūsų tarnas, ir kas panorėtų būti pirmas tarp jūsų, tebus visų vergas.“ (Mk 10, 43-44). |
2011 11 „Taigi budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“ (Mt 25,13). |
„Taigi budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“ (Mt 25,13).Jėzus ką tik išėjo iš šventyklos. Mokiniai pasididžiuodami atkreipia jo dėmesį į statinio didingumą ir grožį. O Jėzus: „Matote visus tuos dalykus? Išties jums sakau, neliks čia akmens ant akmens, viskas bus išgriauta“. Paskui užkopęs į Alyvų kalną, atsisėda ir, žvelgdamas į Jeruzalę, plytinčią jam prieš akis, pradeda kalbėti apie miesto išgriovimą bei pasaulio pabaigą. Kaip įvyks pasaulio pabaiga? – klausia mokiniai. – Ir kada ji ateis? Kėlė sau tokį klausimą ir vėlesnės krikščionių kartos, šito klausia savęs ir kiekvienas žmogus. Išties, ateitis yra paslaptinga ir dažnai bauginanti. Dar ir šiandien yra žmonių, kurie kreipiasi į magus, tyrinėja horoskopus, kad sužinotų, kas laukia ateityje, kas įvyks… „Taigi budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“.Šiais žodžiais Jėzus visų pirma primena mums, kad Jis ateis. Mūsų gyvenimas žemėje baigsis ir prasidės naujas, kuris niekada nesibaigs. Niekas šiandien nenori kalbėti apie mirtį… Kartais dedamos visos pastangos siekiant prasiblaškyti, visiškai pasinerti į kasdienius rūpesčius, – tiek, kad užmirštamas Tas, kuris mums gyvenimą davė ir kuris paprašys jo atgal iš mūsų, kad nuvestų į gyvenimo pilnatvę, bendrystėje su savuoju Tėvu, į Rojų. „Taigi budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“.Tačiau kaip reikia budėti? Pirmiausia, kaip žinome, gerai budi tas, kas myli. Tai žino žmona, laukianti vyro, kuris užsibuvo darbe iki vėlumos ar turi grįžti iš tolimos kelionės; tai žino mama, drebanti dėl vaiko, kuris vis dar negrįžta; tai žino įsimylėjęs žmogus, nesulaukiantis, kada gi sutiks mylimąją… Kas myli, moka laukti net ir tada, kai kitas vėluoja. „Taigi budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“.Kaip tik dėl to, kad nežinome nei dienos, nei valandos, kada Jis ateis, galime lengviau susitelkti į šiandieną, kuri mums duota, į dienos rūpestį, į dabartį, kurią Apvaizda siūlo mums gyventi. „Jėzau, Chiara Lubich (2002 m. lapkritis) |