„Dievui nėra negalimų dalykų“ (Lk 1, 37). |
Kultūra, mokykla, švietimas |
Ugdymas visuotinės brolystės dvasia, perteikiant davimo, priėmimo ir taikos kultūrą. Šiai ugdymo patirčiai būdinga vadinamoji „tapimo viena“ su kitu metodologija, kuri reiškia jausti dalykus kartu su kitu. Į tai vienodai įsitraukia tiek mokinys, tiek mokytojas. Projektai įvairių šalių mokykloseVisuose penkiuose žemynuose įvairios mokyklos plėtoja šią pedagogikos kryptį, dažnai susilaukdamos pripažinimo instituciniame ir akademiniame lygmenyje, pavyzdžiui, švietimo ministerijų ir pedagogikos fakultetų. Geras pavyzdys – pradinė mokykla „Saulės spindulys“ Kroatijoje. Šis projektas pradėtas 1995 m. po dramatiško konflikto, skaudžiai palietusio Kroatijos, Bosnijos ir Serbijos tautas. Tai konkretus ir besitęsiantis indėlis į kultūrą ir taiką. Į mokyklą priimami įvairių etninių grupių ir religijų pabėgėlių vaikai iš karo zonų. Šiuo metu ją lanko 110 vaikų, ir ji yra tapusi mokyklų personalo ugdymo seminarų būstine, bendradarbiaujančia su valstybės institucijomis ir Skopjės universiteto (Makedonija) Pedagogikos fakultetu. Šiuo projektu taip pat domisi dėstytojai musulmonai ir studentai iš įvairių šalių. UgdymasUgdymu, įgyvendinamu per konferencijas ir siauresnės apimties seminarus, siekiama prisidėti prie dėstytojo žmogiškosios brandos ir pedagoginės kompetencijos atnaujinimo pagal pagrindinius „vienybės“ pedagogikos principus. Plėtotė kultūriniame lygmenyjeNaujausią Judėjimo narių vystymosi tarpsnį pedagogikoje ženklina Fokoliarų judėjimo pedagogikos studijų centro „Ugdymas – Vienybė“ gimimas. |